lördag 12 oktober 2013

Underbara helg

En positiv sak med att jobba jämfört med att vara föräldraledig, är att jag uppskattar helgerna mycket mer! Igår jobbade jag till 18, och när jag kom hem hade Magnus tänt massa ljus, både inomhus och ute. På bordet väntade en jättegod middag som vi fick äta i (hyfsat) lugn och ro eftersom barnen hade ätit tidigare.

Sen låg jag bredvid Theo när han skulle somna (det finns de som tycker att små barn ska kunna somna själva, men jag håller inte med. Behöver han mig vid sin sida när han ska somna, så ser jag det som en självklarhet att finnas där. Att ligga och hålla honom i handen, eller stryka honom över huvudet samtidigt som man hör hans andetag - det känns inte det minsta som nån uppoffring).

Senare tog jag en skål cheez ballz och ett glas cola och lade mig i sängen och kollade på IDOL. Magnus och Moa satt i vardagsrummet och kollade på fotbollen istället.

En underbar fredagskväll med andra ord!

Nu får vi se vad lördagen har att erbjuda. Först på schemat står skoaffärer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar