tisdag 8 oktober 2013

En sån dag

Idag har jag en riktigt, riktigt dålig dag. En sån där dag man bara vill rita ett stort kryss över och glömma bort. Det är svårt att sätta fingret på vad det är, men jag är arg och irriterad, framförallt på jobbrelaterade grejer.

Idag satt jag och pratade med två studenter som ska börja jobba extra hos oss. Den ena läste juridik (hur spännande låter inte det??) och den andra läste kurser i socialpsykologi och kriminologi!! Jag vill också!

Suck, vad jag är missnöjd med mitt liv när det kommer till arbetsbiten... Jag vet att jag måste ta tag i det innan jag slutar som en bitter hemsk kärring, men jag vet ju inte vad jag vill göra istället!

Nåja, jag får väl glädjas åt den andra delen av mitt liv istället; min familj...

 
Moa blev så förtjust i sin läxläse-bok, så hon läste ut hela!



Theos hår växer som ogräs, så idag var det dags för tredje frisörbesöket!


 
Korthårig myskille.


Suddig bild på tisdags-outfit.

 

Som vanligt känner jag mig hemskt stressad. Nästa vecka ska jag på första kurator-besöket och jag hoppas verkligen att det klickar med henne så att jag vill gå dit några gånger. Jag gjorde ju ett försök med en kurator för några år sen, men jag tyckte inte hon var... duktig (får man säga så?) så jag kände inte att det gav mig något.

På ett eller annat sätt måste jag komma på ett sätt att hantera min stress (som ofta leder till ilska). Allt mitt förnuft säger att jag skulle må bättre om jag började träna, men hur i hela fridens namn ska jag hitta nån energi till det??? Jag fattar verkligen inte var alla får sin tid och energi ifrån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar