söndag 27 oktober 2013

Dagens motion

Haha, nu hajade ni till va?! "Dagens motion" var det ju ett tag sen som det existerade, vare sig som begrepp på bloggen, eller som en faktisk händelse.

Jag är inte korkad, jag skulle t om vilja vara kaxig och säga att jag är hyfsat påläst och förnuftig i många fall, så jag vet att det är bra att träna. Jag inser att jag skulle må bättre psykiskt om jag fick till lite fysisk aktivitet då och då. Problemet är ju bara att när man är så energilös, att man vissa dagar får anstränga sig bara att vara människa, då är träning nånting som hamnar väldigt långt ner på i alla fall min prioriteringslista.

Men så ibland får jag ett ryck, som idag. Så när gästerna hade farit hem, gick jag ner till vårt "träningsrum" i källaren och körde ett pass. Skönt, ja, visst, och duktig känner jag mig. Men synd att det är så jävla aptråkigt att träna, att jag inte har lust att göra det fler gånger...

Nja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar