måndag 14 oktober 2013

Läste en bra sak

De som känner mig väl vet att jag upprörs över orättvisor och rasism - ja, fördomar i allmänhet. Och ja, jag har också fördomar. Massvis. Jag är också mänsklig, och tänker inte helt rationella tankar ibland. Men! Och det här är viktigt! Jag tänker efter! Jag inser de gånger en fördomsfull tanke flyger genom mitt huvud, att "Hey, Sara, det där var väl inte det smartaste du kunde tänka ut!" och så försöker jag aktivt tänka på ett annat sätt, och se det ur en annan synvinkel istället.

Jag försöker också låta bli att döma människor. Ingen vet hela sanningen om någon annan! Men - ja, här kommer det där "Men" igen: Ibland är det svårt.


Blogginlägget, som jag länkar till här ovan, tycker jag är riktigt bra skrivet. Det visar lite av vad jag tycker, och säger kanske något om mina fördomar, och mitt dömande.

1 kommentar :