tisdag 15 oktober 2013

Hösten

Jag har alltid, så länge jag kan minnas, t om innan jag regelbundet fick besök av mina depp-demoner, ogillat hösten. Jag har alltid känt mig lite låg och energilös när höstmörkret kommer.

Våren har istället varit min favorit bland årstiderna, och även sommaren har stått högt i kurs.

De senaste åren har det dock hänt nånting. Jag som alltid har älskat sol och värme har börjat tycka att somrarna är lite för varma. Med mina kroppskomplex ogillar jag att gå omkring lättklädd, så därför tycker jag om när hösten kommer och man får börja klä på sig igen!

En annan sak som jag har börjat uppskatta mer och mer är mörket, som så många avskyr. Jag har väldigt svårt för det här dygnet-runtljuset som råder här uppe i norra Sverige på somrarna, så jag tycker det är fantastiskt mysigt när det äntligen blir mörkt på kvällarna och man istället får tända massa levande ljus.


En annan sak som är mysigt med hösten är att det är så mycket bra på TV! En tidstjuv ja visst, men ändå väldigt mysigt att krypa ner i soffan och inte känna det här "måstet" som alla hela tiden tjatar om, att man ska vara ute hela tiden. Jag tycker om att vara inomhus!

Så ja, jag måste nog inse att jag har gått och blivit en höstmänniska på äldre dar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar