torsdag 10 oktober 2013

Eftermiddagslek

Tre tokar på samma bild.
 
Det blev en himla mysig dag idag, när jag hämtade barnen. Det var härligt väder ute och barnen var pigga och lekfulla så vi stannade ute ett bra tag innan det var dags att gå in.
 
Theo älskar verkligen att vara ute och han blir så arg när han väl måste gå in! Han har ett hiskeligt humör och slänger sig och ålar sig, så trots att han är en rätt liten kille så är det inte helt lätt att bära in honom när han bestämmer sig för att trilskas.
 
När Moa och jag hämtade Theo på förskolan var alla barnen ute och Theo var i full färd med att åka rutschkana. Det är en ganska lång och brant rutschkana och de här minsta barnen brukar nog inte åka den helt själva utan hjälp. Jag stod där nedanför medan Moa och Theo åkte tillsammans, men så gick Moa iväg en sväng så Theo klättrade upp själv och var i färd med att åka ner (och gjorde det sen också, och stod på näsan när han kom ner, men det var bara roligt så han skyndade sig upp igen!). Då skyndade sig en kille på Theos avdelning (han kan vara 5 år kan jag tänka mig) och sa till en av pedagogerna att "Du måste komma, för Theo är uppe i rutschkanan själv!" och så skyndade han sig till rutschkanan för att hålla koll på vår lille-man. Lite rart tycker jag! Pedagogen i fråga berättade sen att den här killen hade suttit med Theo i knät när han hade vaknat efter vilan, och myst. Det är ju verkligen fördelen med att ha åldersblandade grupper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar