tisdag 22 oktober 2013

Innehållsrik dag

Idag har det varit en spännande och lite annorlunda dag. Vi i min arbetsgrupp (vi är 9 stycken för tillfället) har tillsammans med vår chef och vår gruppledare haft en team building-dag.

Vi var på fina Times Kitchen där vi hade föreläsning/dískussion tillsammans med en beteendevetare från Feelgood. Hon pratade om gruppdynamik, om vilka olika faser en arbetsgrupp går igenom (enligt Susan Wheelans IMGD-modell), och vilka olika roller man har i en grupp. Vi fick göra några givande övningar, och det gavs mycket tid till prat och reflektioner. Rent generellt trivs vi nog väldigt bra tillsammans i vår grupp, men av olika anledningar har det varit en del slitningar de senaste åren, och en sån här dag känns som ett oerhört bra avstamp till en nystart.

Vi fick också ge varandra feed back, och det var både svårt och lite läskigt. Jag fick bl a höra att jag har mycket kunskap och att det alltid är ordning och reda runt mig. Det är ju saker jag värdesätter högt, så det var roligt att höra. En annan uppgift vi gjorde handlade lite om självskattning, och sen satt vi i smågrupper och pratade om hur vi uppfattar varandra (runt vissa kriterier) och det var väldigt intressant eftersom min bild av mig själv inte riktigt stämde med mina kollegors bild av mig.

Dagen avslutades med en god tre rätters-middag, och jag tror att vi alla var väldigt nöjda när vi for därifrån. Arbetet slutar givetvis inte här, utan vi har tagit med oss flera frågeställningar som kom fram, som vi ska fortsätta arbeta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar