tisdag 29 oktober 2013

Turbulent tisdag

Idag fick jag ett SMS från min kompis Marietta som undrade om vi inte kunde luncha tillsammans. Vi ses alldeles för sällan, så därför tackade jag gladeligen ja. Jag har alltid matlåda med mig till jobbet, så att gå ut och äta lunch är ren och skär vardagslyx för mig. Synd bara att tiden gick så fort, vi hade nog kunnat sitta och surra i några timmar till!

Jag jobbade till 18 idag och direkt därefter åkte jag till Hälsocentralen för ett gynekologiskt cellprov. Jag har aldrig haft problem med att lägga mig i gynstolen. Inte jättekul direkt, men jag har alltid tänkt att de som jobbar där ju har sett det mesta, så det har inte känts som nån big deal att sära på benen. Tills idag.

Just när jag satte mig på britsen, innan jag skulle "fläka ut mig" kom massa känslor över mig och jag började t om gråta. Det var massa tankar och känslor förknippade med Theos förlossning och helt plötsligt kändes allt bara jättejobbigt. Som tur var hade jag en jättefin barnmorska nu på cellprovstagningen (som jag även träffade under mina dygn på Förlossningen - kanske det bidrog till alla framrusande känslor) och själva undersökningen går ju jättesnabbt. Men idag var det som sagt inte kul.

Inte kul heller att komma hem så sent att Theo hade hunnit gå och lägga sig innan jag hann hem...

Nu ska jag hoppa i duschen och sen ska jag i alla fall passa på att mysa med min stora trollunge. Vi håller på att läsa första Harry Potter-boken, och jag som är ett stort Potter-fan, är nog minst lika ivrig som Moa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar