fredag 1 november 2013

Ledig fredag

Sovmorgon är ju något som våra barn inte vet vad det är, så sån lyx får man inte ens en ledig dag. Men det var givetvis skönt att slippa skynda sig upp och stressa iväg till jobbet i morse i alla fall!

Läser tillsammans.

Efter vi hade ätit frukost och gjort oss i ordning åkte vi på EXPO en sväng, för att köpa nya dricksglas. Sen fortsatte vi ner på stan där vi åt lunch på Mat&Prat. Därefter åkte Magnus och Theo hem medan Moa och jag fortsatte göra några ärenden, innan vi slutade dagen med att gå på bio. LasseMajas Detektivbyrå - Von Broms hemlighet stod på repertoaren och både Moa och jag hade nog ganska höga förväntningar eftersom vi båda gillar LasseMaja-böckerna.


Förväntansfull tjej väntar på att filmen ska börja.

Och jag måste säga att förväntningarna infriades med råge! Jag tyckte faktiskt att filmen var jättebra, inte bara "bra för att vara en barn-film" utan bra på riktigt. Moa tyckte att det var "världens bästa film" men så brukar hon i och för sig säga om alla nya filmer hon ser...

Nu har vi precis stökat bort middagen och nu väntar familjebastu. Senare ikväll blir det givetvis IDOL. Jag tycker att Umeå-tjejen Elin är grym och sen har jag även blivit mer och mer förtjust i Gabriel. Jens har ju också varit en favorit, men hans framträdande förra veckan var ett magplask, så jag hoppas han levererar bättre ikväll.

1 kommentar :

  1. Jag håller med dig, den var jättebra. Martin har tom sett den 2 gånger så det kan man kalla bra betyg :=) Kram

    SvaraRadera